HTML

MusicMachine

Zeneszerzéssel, zenei szoftverekkel kapcsolatos infók, saját hétköznapi élményeimmel és véleményeimmel tálalva.

Friss topikok

Linkblog

Zeneszerzés, hétköznapi életem

2013.01.09. 15:41 A zenész

Eurovízió újratöltve

Címkék: dalfesztivál Radics Gigi Eurovízió 2013 Galambos Dorina Kerozin

A_DAL_1.jpg.jpg2013 Január 14 –én 19 órakor kerül megrendezésre az MTVA lebonyolításában  A DAL 2013 Eurovíziós Dalválasztó Show . A Helyszínen lévő buli ugyan zártkörű, de ez nem is csoda, hiszen szokatlanul sokakat érdekelt a pályázat, összesen 244 darab pályamű érkezett be az MTVA székházába. Egyszóval tömve lesz a Trafiq bár.

Az eseményen derül ki, melyik az a harminc dal, amely továbbjut az elődöntő során. Ennek apropóján kezdtem némi nyomozásba kezdeni, milyen dalokra, előadókra számíthatunk. Keresni kezdtem a benevezett dalokat a youtube-on, de bevallom nem túl sok eredménye volt a kutakodásnak. A rengeteg pályaműhöz képest főleg azokat találtam meg, amelyeket eleve megtalálhatunk a rendezvény facebook oldalán is. Itt viszont belehallgathattam néhány pályaműbe. Lelki szemeimmel  ott ültem a zsűriben és kialakítottam a véleményem a dalokkal kapcsolatban.  Érdekes mód arra jutottam, hogy pont az ismert zenészek és előadók hoztak átlagon aluli színvonalat, míg a periférián lévő művészek legalább megpróbáltak valami mást csinálni. Félreértés ne essék, a popszakmában dolgozó zenészek is minőségi munkával álltak elő, de magamból kiindulva ezeknek a daloknak a többsége olyan, mint amikor leülök, mert csinálnom kell egy zenét, de tudnám, hogy minek? Jól szól, mert benne van az évtizedes rutin, de aztán ennyi.  Nagyon jó mérvadó ilyenkor az, hogy ha meghallgatsz egy zenét egyszer, vajon két hónap múlva is emlékezni fogsz-e a dallamára, vagy a hangulatára? Ha nem, az azt jelenti, hogy a dal egy jól megkomponált profi tömegcikk, de dobható és belesimul a háttérbe. Sajnos a többsége ilyen

Végül arra jutottam, hogy egyébként teljesen mindegy mit is mondok, hiszen ahány ember annyi ízlés. Nem árulok zsákbamacskát, mi is leadtuk a magunk pályázatát. És bármennyire is a gyermekünknek érezzük a dalt, valakinek egész biztosan pont ez nem fog tetszeni.

Végszóként, akárki is fog győzedelmeskedni majd, ennek a fesztiválnak nem az a lényege, hogy komolyan vegyük, hanem az, hogy élvezzük, mert ez egy show, amiben jó közreműködni, akkor is, ha néha olyanok nyerik a külföldi döntőt, akikre a fejünket fogjuk normális esetben.

Néhány beérkezett pályamű:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freddymusic.blog.hu/api/trackback/id/tr105008389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása